Beijing

2 september 2016 - Beijing, China

Vanmorgen om 09:10 uur aangekomen in Beijing. Nadat we de reistassen hadden stond in de aankomsthal Elena, onze gids ons op te wachten. Zij bracht ons naar de chauffeur die bij de auto stond. In de auto vertelde ze dat we pas om 12 uur konden inchecken in het hotel en dat het daarom misschien verstandiger was eerst naar het Zomerpaleis te gaan. Dus dat vonden wij ook een erg goed idee. Ze heeft enorm veel verteld over de Dragonlady die hier heersde omdat de Empire (kind) elke keer weer stierf en zij daarom de taak moest voortzetten. Dit kwam omdat zij de enige vrouw (een van de 3000) was die op dat moment een zoon had toen de keizer stierf. Het was een prachtig groot perceel met mooie paleizen en een meterslange Cordiaal. Er was een enorm meer dat destijds met de hand uitgegraven was, als je dat ziet is dat gewoon niet voor te stellen. Na dit bezoek zijn we naar ons hotel gebracht en vroeg Elana of dat we al moe waren van de reis maar dat was niet zo dus stelde ze voor na het inchecken naar de tempel van de Dalai Lama te gaan. Ook dit was zeer indrukwekkend. We werden wel bijna weg gewierookt van iedereen die een offer bracht maar wat bijzonder om dit ritueel te zien. Op een gegeven moment kwamen we bij een tempel binnen waar een boedda stond van 18 meter hoog en deze was ook nog eens 8 meter onder de grond, hij was geheel gemaakt van hout, dit van de boom die daar stond en al zeker 1000 jaar oud zou moeten zijn. Natuurlijk uit respect mochten er geen foto's van dit beeld en alle andere beelden gemaakt worden maar ook heel erg jammer want het was echt heel erg mooi. Vanuit deze bezichtiging werden we naar het restaurant gebracht, wat een rit zeg, wat een enorme drukte overal en er is continu file. In het restaurant gingen  we traditioneel Pekingeend eten. Helaas klopte ons romantische beeld hiervan niet helemaal. We dachen naar een knus restaurantje te gaan met van die lage tafeltjes maar nee het was een mega restaurant.  Er werden verschillende maaltijden al op tafel gezet, heerlijk maar nog geen eend maar die kwam later. Deze werd door de chef op een bepaalde manier gesneden aan tafel. Vervolgens had je een wontonpannekoekje, daar legde je dan wat eend op met hoisinsaus, reepjes komkommer en prei en deze moest je dan op een bepaalde manier vouwen. Lekker en weer een leuke ervaring, wij in dat enorme restaurant als enige westerling tussen alle Chinezen die deze bijzondere traditie aten. En nu heerlijk gedoucht en gaat zo de lamp uit want Elena staat morgen samen met Lee om 9 uur weer klaar om ons andere mooie locaties van Beijijg te gaan laten zien.

1. Els van oijen:
    2 september 2016
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en jullie zo te volgen! Have fun en geniet van elkaar en al het moois wat daar te zien en te beleven is.

Liefs van ons (vincent, els, milou &jasmin)
  2. John:
    2 september 2016
    Heerlijk genieten samen foto's zijn mooi om te zien maar jullie verhaal geeft ook al veel weer hoe het eruit ziet super
  3. Dennis van halen:
    3 september 2016
    Echt super leuk om zo met jullie geweldige avontuur mee te genieten! Met smacht wacht ik alweer op de volgende verhalen! Heel veel plezier en geniet van elk moment!
    Liefs Dennis!