In de wolken

1 september 2016 - Beijing, China

Vandaag is het dan zover, we zijn op weg naar China, yeah. We mochten om 17:10 uur gaan boarden, er was toen al een mega lange rij gevormd door vele Chinezen die met ons gaan meereizen maar wij als nuchtere Nederlanders dachten, nou we wachten maar ff want tenslotte is de stoel toch al geregeld. En toen kwam het bericht dat de vlucht vertraagd was omdat de airco in het vliegtuig kapot was dus iedereen die stond ging weer zitten. Na ruim een kwartier kwam de mededeling dat het euvel was opgelost, nou wat er toen gebeurde kon zo in een hilarische film. Iedereen sprong op en rende gewoon naar de rij toe, zo komisch! Uiteindelijk toen de rij aanzienlijk korter was sloten wij ook aan, maar toen waren we nog niet in het vliegtuig. Vele passengiers bleven namelijk gewoon in het gangpad staan wel bij hun rij maar gingen nog niet zitten met veel al ook nog handbagage die nog niet opgeborgen was dus de stewardessen hadden heel wat te doen met deze hectiek.  Maar goed toen was het dan toch eindelijk zover, we stegen op. Nadat we wat te drinken hadden gehad met nootjes kwamen ze met de maaltijd. Ik had al eerder tegen Mies verteld over mijn aversie tegen de curry die ik "opgelopen" heb tijdens een eerdere vakantie in Maleisië.  Daar kreeg je dat namelijk bij elke maaltijd erbij dus als ik nu het woord curry hoor krijg ik dat gevoel van toen weer terug en natuurlijk wat was nu de keuze: precies, curry met rijst en sugersnaps of aardappelpuree met snijbonen met gehaktballetjes, nou de keus was voor mij makkelijk gemaakt. Er is op de lange vluchten voldoende entertainment dus allebei een leuke film zitten kijken totdat ineens de lichten uit gingen en wij tegen elkaar zeiden nu al? Het was tenslotte pas 21:30! Opeens kwam Mies met de heldere redernatie dat het natuurlijk dadelijk al wel 03:30 was dus lijkt het ons toch wel slimmer om nu ook maar te gaan slapen.....