Slow down

17 september 2016 - Yangshuo, China

Vandaag is de dag begonnen met een heerlijk ontbijt op bed. Het hotel zit vol en omdat ze daarom te weinig personeel hebben hadden ze gisteravond wel gevraagd of dat we het op wilde halen in de lobby. Om 09:00 uur belde ze van beneden dat het klaar stond. Mies is het gaan ophalen en we hebben het lekker in bed opgegeten. Gordijnen en raam open en genietend van het uitzicht op de bergen en met de vogelgeluiden op de achtergrond was het optimaal genieten. We hebben het rustig aangedaan en toen een wandeling gaan maken hier in de omgeving. Er zijn hier echt prachtige vlinders vindt het zeer jammer dat ze bijna niet te fotograferen zijn want ze zijn prachtig van kleur, er vliegen heel veel soorten. Er zijn ook diverse planten die hier in het wild groeien die bij ons te koop zijn om binnenshuis neer te zetten. Tussen de bomen in zagen we ook ineens en paar graven liggen. Dus mensen mogen denk ik zomaar ergens begraven worden want dit was geen officiële begraafplaats want dit was gewoon tussen de planten en bomen in. Wel mooi om zo een stukje achterland te zien. We liepen over stukken die niet begaanbaar waren voor auto's maar wel mensen woonde. Op een gegeven moment kwamen we weer op de betonnen weg en bleken we achter ons hotel te zijn dus we hadden een mooi rondje gelopen. Ondanks dat we grotendeels steeds in de schaduw liepen is het echt heel erg warm en benauwd. De luchtvochtigheid is hiier zeer hoog waardoor het ook drukkend aanvoelt. We zitten nu aan het zwembad, wel in de schaduw want de zon is behoorlijk heet. Momenteel is een chinees meisje van een jaar of 6 in het zwembad die liedjes aan het zingen is en tussendoor hele verhalen verteld in haar eentje. Zo aandoenlijk om te horen.Het is op deze manier best uit te houden. We hebben net een heerlijke hamburger met franse frites op en moet zeggen dat dit toch wel erg lekker was, even weer wat anders dan rijst of noedels. Dus tot op heden voelt deze relaxdag erg comfortabel